Servicecenter för Idrottens hus Skanstull och Digitala arbetsplatsen

Enkel felsökning av mötesutrustningen

Fel: Skärmen vill inte gå igång när man har kopplat in datorn

Åtgärd: Klicka på strömknappen för att stänga av, och sen sätta på TVn igen.


Fel: Kameran eller ljudet på enheten vill inte fungera

Åtgärd: Dra ut strömkabeln på baksidan av kameran, och sätt sedan i den igen.


Fel: Kameran syns inte på mötet

Åtgärd: Gå in på enhetsinställningar på teams, och kontrollera så att Logitech meetup är vald som kamera


Fel: Kameran fungerar, men inte ljudet

Åtgärd: Gå in på enhetsinställningar på teams, och kontrollera så att Logitech meetup är vald som ljudkälla.


Fel: En dator får inte upp video på skärmen, men en annan får.

Åtgärd: Trasig adapter, kontakta IT-support på service@rfsisu.se med mer information, så vi kan byta ut adaptern snarast.




Om ni fortsatt inte får igång utrustningen. Ring IT-support på 08-6996110 så kommer vi snarast och hjälper er.



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.