Servicecenter för Idrottens hus Skanstull och Digitala arbetsplatsen

Mediarummet

I Mediarummet på Idrottens Hus finns bland annat utrustning för

  • podcastinspelning
  • tekniskt stöd för videoinspelning
  • stöd för fotografering med olika bakgrunder

Rutiner och säkerhet
Mediarummet är låst med säkerhetslås och har videoövervakning. För att använda Mediarummet bokar du det via den vanliga rumsbokningen (i Outlook eller direkt på skärmen utanför).
För att få tillgång till rummet och utrustningen krävs nycklar och pinkod som du hämtar och kvitterar hos Kontorsservice, receptionen eller Servicedesk.  Nycklarna ska lämnas tillbaka direkt efter avslutad bokning.

Support och produktionsstöd
Serviceavdelningen är i första hand är behjälpliga för uppstart eller felsökning av utrustning/mjukvara.
För produktionsstöd eller konsultation vänder ni er till OnAir, som hjälpt ta fram utrustningen samt håller i utbildningar gällande utrustning och produktion.
Priset för konsultation är enligt överenskommelse 500 kr/timme och minimidebitering är fyra timmar (om inte annan överenskommelse görs mellan uppdragsgivaren och OnAir).

Utbildningar
OnAir erbjuder följande utbildningar:

  • Allmän introduktion av utrustningen (kostnadsfri)
  • Grundutbildning podcast (kostnadsfri)
  • Avancerad utbildning podcast (1000 kr/deltagare, Minst 3 deltagare och max 5)
  • Grundutbildning filminspelning (kostnadsfri)
  • Avancerad utbildning filminspelning (1000 kr/deltagare, Minst 3 deltagare och max 5)
  • Grundutbildning foto (kostnadsfri)
  • Avancerad utbildning foto (1000 kr/deltagare, Minst 3 deltagare och max 5)

Kostnad och fakturering
Samtliga priser är exklusive moms.
Kostnaden för deltagare som deltar på utbildning debiteras respektive SF. Fakturering sker ifrån RF/SISU. Fakturering för konsultation sker från OnAir direkt till uppdragsgivaren.

Kontaktuppgifter
On Air
onair@telia.com 
070 285 38 00
Läs mer om OnAir  

Vid frågor eller funderingar kontakta service@rfsisu.se 

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.