Servicecenter för Idrottens hus Skanstull och Digitala arbetsplatsen

Telefoni

Mobil telefoni
Samtliga medarbetare har en telefon (mobil) som är kopplad till två linjer, ett fast nummer och ett mobilnummer. För att få hjälp med beställning av telefoner eller nya anknytningar kontaktas kontorsservice via e-post service@rf.se. 

Tele2 Växel
Det är viktigt att alla medarbetare laddar ned och lär sig Tele2 Växel-appen. För att underlätta för personalen i växeln och övriga kollegor skriver varje anställd in ens ansvarsområden som sökord. I appen finns tillgång till telefonnummer till alla som arbetar i Idrottens Hus och övriga telefonnummer som receptionen besitter. Med fördel kan således appen användas för att hitta kontaktuppgifter till anställda internt och externt.

För att underlätta arbetet och kommunikationen ytterligare finns följande riktlinjer: 

  • Det är viktigt att svara i telefonen under arbetsdagen, alternativt ange sina egna telefontider till receptionen och finnas tillgänglig för samtal under dessa.
  • När en inte finns tillgänglig för samtal bör status ändras i appen, till exempelvis "Möte", "Lunch" eller "Semester" då receptionen förlitar sig mycket på denna information. Detta ger även tydligare information till personer som försöker komma i kontakt med er. 

Snabbnummer
Det är troligen så att snabbnummer mot vissa företag inte fungerar då de ingår i vår nummerserie. T.ex. så fungerar inte Telias snabbnummer 90200, istället hänvisas man till att ringa utlandsnumret. 

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.